Dag 10 Thousand Islands- Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Anouk - WaarBenJij.nu Dag 10 Thousand Islands- Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Anouk - WaarBenJij.nu

Dag 10 Thousand Islands- Toronto

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 Augustus 2016 | Canada, Toronto

Goeiemorgen! Vandaag rijden we naar Toronto, maar eerst nog lekker op de boot de Thousand Islands verkennen. Vanaf de boot kon je veel eilanden zien, en de grote huizen en zelfs een kasteel die erop staat. Achter veel optrekken hebben we de verhalen gehoord, over het meest bezochte kasteel van de Thousand Islands, maar ook over een klein eilandje waar een huisje op staat gebouwd. Het huisje bezet bijna heel het kleine eiland, en het is gebouwd voor een slaapwandelende schoonmoeder, die, doordat er overal water was, niet weg kon gaan tijdens haar slaap. Zo was er over elk huis wel iets. Overigens zijn het geen 1000 eilanden, maar 1864. Er waren wel een paar eisen voor een eiland. Zo moest bijvoorbeeld een deel van het eiland in elk jaargetijde droog staan, zodat het altijd boven het water uitkwam. Het was een leuke tocht, lekker verkoelend met de wind en lekker in het zonnetje.

Na de tocht zijn we doorgereden naar Toronto. Dit was nog een paar uurtjes rijden, en tegen het avondeten kwamen we aan in ons hotel. We hebben op het winkelgebied hamburgers gegeten bij de Five Guys, en we hadden al gezien dat er een echte typisch Amerikaanse Walmart zat, die tot 23:00 open was. Daar zijn we maar eens naar binnen gegaan. Wat een winkel! Ze verkopen er zo veel! Ik heb er even goed makeup ingeslagen, aangezien die in Amerika ook al goedkoper is dan thuis, maar hier de Canadese dollar nog gunstiger lag voor ons. Na rondgelopen te hebben waren we toch wel moe, en zijn terug naar het hotel gegaan om te gaan slapen, morgen gaan we Toronto onveilig maken! Tot morgenvroeg!

• 29 Augustus 2016 - 13:35

Oma En Opa V.d.Grinten:

Hallo allemaal,
    Wij zijn al weer ruim een week terug van onze vacantie en zijn ook al bijna vergeten dat we weg zijn geweest,maaar de berichten van jullie zorgen er voor dat we toch nog wel een beetjem vacantiegevoel
    overhouden.
    Anouk, heb je die eilandjes allemaal zelf geteld of heeft Marc daarbij geholpen?.
    Met shoppen komen jullie natuutlijk ook wel aan je trekken als er van die enorme koop-paleisen in de buurt zijn.
    Hier hebben wij weer een hitytegolf achter de rug. Temperaturen van meer da 35 graden; gelukkiig
    dat we airco hebben.
    Intussen is ook de berg kranten in jullie huis weer aangegroeid, er ligt voor een week leesvoer als jullie terug zijn.
    Wij zijn ook zeer benieuwd naar de foto's die gemaakt zijn want jullie hebben al zoveel gezien en
    meegemaakt dat het wel een hele avond kijkken zal worden. Wij wachten af.
    Nog heel veel plezier op de verdere reis en tot schrijfs.