Dag 1 Eindhoven --> New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu Dag 1 Eindhoven --> New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu

Dag 1 Eindhoven --> New York

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Eindelijk is het zo ver! Nadat we zondag (14 augustus) de koffers hebben ingepakt en de trein naar Schiphol hebben gepakt kan de reis beginnen... Maar eerst nog ongeveer 5uur wachten, want we vliegen pas om 6:25 naar Kopenhagen. 5 uur lijkt lang, en dat is het ook, maar na het wachten hebben we de reis richting Kopenhagen kunnen vervolgen.

In Kopenhagen aangekomen waren we ondertussen al 24 uur lang wakker, geen van ons had echt even goed kunnen slapen. Gelukkig hoefden we in Kopenhagen maar 2 uurtjes te wachten en konden we daarna lekker in het vliegtuig naar Newark kunnen slapen... Dachten we. Een paar minuutjes voordat het boarden zou beginnen kregen we te horen dat ons vliegtuig technische motorproblemen had, en dat het repareren wel eens 5 uur (!!!!) kon duren. Neeeee niet weer 5 uur wachten! Gelukkig kregen we na een uurtje te horen dat ze een ander vliegtuig voor ons hadden geregeld, dus hebben we uiteindelijk maar iets meer dan een uur vertraging opgelopen, in plaats van ruim 5 uur.

De vlucht zelf verloopt rustig, we hebben allemaal wel wat kunnen slapen. Het eten was wel jammer, de keuze was kip of vis, maar helaas was de kip opgegaan voordat wij aan de beurt kwamen. Vonden mama en ik iets minder, als niet-vis fans. Maar goed, na wat gegeten te hebben konden we ons allemaal wel vermaken, muziek luisteren, film kijken. Op een gegeven moment zagen we dat we alsnog over Groenland zouden vliegen, super gaaf zag dat eruit! Nu moeten we nog 3,5uur vliegen, en dan kunnen we eindelijk naar New York!

Eenmaal op Newark airport aangekomen moesten we nog op de koffers wachten, maar we gingen soepel door de security checks gelukkig. Daarna konden we de trein pakken naar New York!

Wauw! New York! Het is goed warm hier, 30° en lekker benauwd, maaaar we zijn er! We hebben allemaal even uitgerust en gedoucht in het hotel, zijn om 19:00 een broodje bij de Subway gaan eten, hebben nog wat rondgelopen, flesjes water e.d. gekocht en om 20:30 lagen we in bed, klaar om te slapen. Na meer als 24uur wakker waren we toch wel helemaal gaar... Welterusten!

• 16 Augustus 2016 - 13:55

Lucca:

Ohmygoddd ik ben zo jaloersss

• 16 Augustus 2016 - 19:58

Linda:

Goei werk heeft tijd nodig