Dag 2 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu Dag 2 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu

Dag 2 New York

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

16 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Goeiemorgen! Wat hebben wij hier lekker geslapen! Mag ook wel na zo'n dag als gisteren. Vandaag hebben we onze eerste dag hier gespendeerd met Amy, die we 'toevallig' tegenkwamen. In de ochtend zijn we met z'n 5en naar het American Museum of National History gegaan. Het is daar super groot, en super veel te zien! We hebben hier dan ook meerdere uren rondgelopen. Het was wel een fijn rustig begin van onze dagen hier, en natuurlijk super gezellig zo met Amy er ook nog bij.

Na dus een paar uur rond te hebben gelopen in het museum hadden we het wel gezien daar, en zijn we naar het Central Park gegaan. Nu konden we pas echt zien hoe groot dat was, midden in de drukke stad. Wanneer je een stuk het park binnenliep, zag je ineens vrij weinig meer van de hoge gebouwen. We zijn als eerste naar het John Lennon memorial gelopen, en daarna via de fontein van Friends naar de Bethesda fontein. Bijna overal in Central Park zie je wel locaties die in films en series gebruikt worden, super leuk om die eens in het echt te zien! Zo ook bij de Bethesda fontein, hier is een deel van Gossip Girl opgenomen. Dat vonden Amy en ik natuurlijk wel leuk! We waren allemaal wel een beetje moe van het lopen, en hebben even lekker op een bankje gezeten, totdat het begon te regenen. Onder de bomen was het droog, en gelukkig was de bui niet lang. We zijn verder gelopen naar de beelden van Hans Christian Anderdon en Alice in Wonderland en hebben daar wat rondgekeken. Vervolgens hebben we de metro naar Times Square gepakt om wat te eten.

Wat een circus! Ik heb mijn ogen uitgekeken daar! Amy was er al eens geweest, aangezien ze al langer in New York is, en kon hier en daar wat aanwijzen en vertellen. We hebben hamburgers bij de MacDonalds gegeten en zijn vervolgens weer terug naar het hotel gegaan. Hier zitten we nu uit te rusten, misschien gaan we zo nog naar het dakterras van het hotel. Morgen gaan we weer met Amy op pad, onder andere de Brooklyn Bridge en 9/11 memorial, ik ben benieuwd! Tot morgen!

• 17 Augustus 2016 - 04:08

Anouk :

Er zijn wat foto's te vinden op mijn facebook, het uploaden lukt even niet!