Dag 5 Metropolitan - The Beast - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu Dag 5 Metropolitan - The Beast - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu

Dag 5 Metropolitan - The Beast

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

19 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Vandaag zijn we als eerste naar het Metropolitan Museum of Art gegaan. Buiten even foto's maken op 'the steps of the Met', want ook hier wordt Gossip Girl opgenomen ;). Het museum zelf is mega groot, te groot om alles in 1 dag goed te kunnen bekijken! Ook hadden we geen van alle de behoefte om ook echt alles te zien, dus hebben we een beetje rondgekeken naar wat we interessant vonden. Zo hebben we de Egyptische mummies gezien, en natuurlijk de Vermeer en van Gogh schilderijen die het museum heeft hangen.

Eenmaal buiten zijn we door het Central Park naar het metrostation gelopen, langs het Belvedere Castle. Het 'middeleeuwse' kasteel, die mooi is aangelegd, net zoals de rest van het park. Maar, het is wel mooi en leuk gedaan. Daarna zijn we met de metro naar de kust gegaan, om daar een boottocht te doen die ook op onze Citypass stond. Je kon kiezen tussen een boottocht die aan het einde van de middag mooi was, zodat je ook daar de verlichting in de stad aan ziet gaan, en een speedboot, die naar het Vrijheidsbeeld ging, daar even stil lag en vervolgens weer terug. Wij hebben uiteindelijk voor de speedboot gekozen, super gaaf was die! Even lekker uitwaaien, én de skyline van New York zien! Bij het Vrijheidsbeeld lagen we stil, en kon je die dus bekijken en foto's maken. Daarna natuurlijk weer op hoge snelheid terug!

Eenmaal terug in het hotel hebben we wat uitgerust, en besloten dat we nog naar Brooklyn zouden gaan om daar bij de Shake Shack te eten en nog even rond te kijken daar. We hebben super lekkere hamburgers gegeten bij de Shake Shack, en hebben daarna de skyline vanuit Brooklyn bekeken aan het water. Daar even rustig gezeten, en vervolgens nog naar een ander parkje aan het water, waar je mooi de Brooklyn Bridge op de foto kon zetten. Daarna zijn we teruggegaan naar het hotel, we waren allemaal moe en wilden nog even opfrissen en dan slapen. Morgen staat alleen aan het einde van de middag Rockefeller Centre op de planning, overdag nog niks. Maar nu slapen, tot morgen!