Dag 9 Adirondack Park - Clayton - Reisverslag uit Thousand Island Park, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu Dag 9 Adirondack Park - Clayton - Reisverslag uit Thousand Island Park, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu

Dag 9 Adirondack Park - Clayton

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Thousand Island Park

Vandaag gaan we doorrijden naar Clayton, een stadje tussen Lake Placid en Toronto in. Maar eerst stoppen we nog even bij een natuurpark/museum over het Adirondack gebied waar we afgelopen dagen zijn geweest. Het museum deel was allemaal informatie te vinden over de natuur en dieren die in het gebied leven of geleefd hebben. Er was een hele gletsjer wand gemaakt uit de ijstijd bijvoorbeeld, en een apparaat die wolken maakte. Na de informatie over de natuur kwam je bij de levende dieren, er waren baby otters! Helaas was de otter die je kon zien aan het slapen, dus heel goed hebben we hem niet gezien :( Ook waren er verschillende soorten vissen, een slang, schildpadden en nog wat meer.

Buiten kon je rondlopen op een houten pad dat boven de bomen was gemaakt. Je stond zo hoog genoeg dat je mooi over de bomen heen kon kijken, het Adirondack gebied in. Ook hier was weer vanalles te vinden en te doen, er was een groot zee arend vogelnest nagebouwd, en stonden er medewerkers wat te vertellen over de natuur en dieren. Het was best interessant en erg mooi gemaakt allemaal.

Nadat we hier hebben rondgelopen, hebben we de auto gepakt en zijn we naar Clayton gereden, een paar uurtjes rijden was het. Clayton ligt in het beroemde sla dressing gebied, Thousand Islands. De rivier waar Clayton aan ligt, is zo groot dat je op sommige plaatsen de overkant niet eens kan zien! Het hotel hier was errrrrg vet, luxer dan wij gewend zijn ;). 's Avonds zijn we in het stadje uiteten gegaan, en daarna hebben we de zon boven de rivier onder zien gaan. We hebben nog wat gezwommen en op het terrasje gezeten en zijn gaan slapen. Morgen rijden we eerst naar een klein stadje verder om een boottocht te doen tussen de Thousand Islands, en daarna door naar Toronto, Canada! We hebben er zin in! Tot morgen!