Dag 4 Wall st - Empire State Building - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu Dag 4 Wall st - Empire State Building - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu

Dag 4 Wall st - Empire State Building

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

18 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen hebben we de metro naar de South Ferry gepakt, vanaf daar gaan boten op en neer naar het Vrijheidsbeeld. We hebben daar wat rondgelopen en gekeken. Er stond nog een oud gebouw die de Nederlandse kolonisten vroeger hadden gebouwd, waar immigranten doorheen moesten om de VS binnen te mogen. Ook gingen we langs het Netherlands monument, en via daar naar de Bull van Wall st.

Onderweg naar Wall st. zijn we bij de Trinity Church gestopt, en daar even binnengegaan. Naast de kerk lagen graven uit de jaren 1700 of nog eerder, super oud al. Er zouden ook Nederlanders liggen, maar die hebben we niet kunnen vinden.

Daarna zijn we even naar Wall st gelopen, en daar wat rondgekeken. Natuurlijk het Stock Exchange gebouw op de foto, en de Trump Building. Verder was er niet heel veel meer te zien, dus zijn we even naar het hotel gegaan om vervolgens naar het Empire State Building te gaan.

Het was vandaag een redelijk bewolkte dag, dus het was 's middags rustig op het Empire. We hoefden niet heel lang te wachten om naar boven te gaan. En wat een uitzicht heb je boven! Wow! Na een paar uur in het gebouw te zijn geweest kwamen we weer even in het hotel, en zijn richting Amy's hostel gegaan om daar ergens, met Amy natuurlijk, een mega lekkere pizza te eten.

Na het eten zijn we weer naar het Empire State Building gegaan, we hadden de kaartjes om 2x naar boven te gaan, overdags en 's avonds. 's Avonds was het ook erg gaaf, heel de stad verlicht! Mama en ik hadden na het lopen van vandaag en afgelopen dagen toch wel pijn aan onze benen en rug, dus wij zijn na bijna 3 kwartier weer terug naar het hotel gegaan. 's Avonds de stad zien is mooi, maar we waren sneller uitgekeken doordat je door het donker veel minder details ziet, en we waren moe natuurlijk. Morgen staat tot nu toe Metropolitan Museum of Art op de planning en 's avonds naar Brooklyn nog een keer, voor ook daar een verlichte skyline. Welterusten!